Hjem    Forum    Log p    Registrr     

Author Topic: Hvordan melder jeg mig ind?  (Read 5705 times)

Jonna

• Administrator
  • Forum medlem
    • View Profile
Hvordan melder jeg mig ind?
« on: 11.11.08 kl. 00:05:18 »

Du kan melde dig ind på flg måder:
Brug denne formular: http://fals.dk/smf/index.php?page=14

Betale via netbank Reg nr 2620 Konto nr 3491217609  Husk at anføre din email adresse.

Bede din bank overføre pengene til kontoen.

Ringe på 9891 1508 og få tilsendt et girokort - tlf tid dagligt 8.30-9.00 samt 18.00 - 18.30
                                                                   lørdag og søndag ml 10-12

Betale direkte på Kattehjemmet i åbningstiden: Hverdage ml 10-12 samt 17-18 og
                                                                     lørdag samt søndag 10-12

Alle lørdage mellem 10-12 er der kaffe på kanden så kik forbi!   :D

Er det virkelig det hele værd?
Sådan tænker jeg tit her på kattehjemmet Bæklund.
Nu er vi nået til 2010, kattehjemmet fylder snart 2 år og kattepensionen 10 år. Hvor bliver
årene dog af? Dagene går alt alt for hurtigt, og alt alt for få timer er der i døgnet.
I kattepensionen så sommeren ud til at blive noget rigtigt skidt, der var mange som
bestilte plads men også mange som igen afbestilte, og desværre nogle gange samme dag
eller dagen før. Men som det hele så allermest sort ud blev der alligevel fyldt op i
pensionen og igen i år overlevede kattepensionen.
Selve kattehjemmet - ja i år har jeg nok været hård og kontant og afvist en del som har
henvendt sig. Vi kan ikke hjælpe folk der selv har valgt at deres kat skal have killinger, når
de står med 4 killinger som de ikke kan komme af med. Vi hjælper kun
herreløse/hjemløse katte og dem er der desværre rigeligt af. Folk kan simpelthen ikke
forstå at det ikke er mit ansvar, at det ikke er min kat som har fået killinger.
Jamen hvad skal jeg gøre, siger de - vil du virkelig ha at jeg skal få dem aflivet - det
spørgsmål bliver jeg stillet et utal af gange i løbet af sommeren. Måske man skulle ha
tænkt på det inden man lod katten få killinger, at man i forvejen vidste hvor mange man
kunne afsætte.
Indtil 1. september har optællingen vist, at vi har haft ca. 75 katte inde på kattehjemmet og
50 har fået nyt hjem. Nogle er desværre døde, og et par stykker har vi valgt at få aflivet
pga. massive adfærdsproblemer eller sygdom.
Og er det så umagen værd? Rent økonomisk - nej så er det ikke det værd. Det koster i
gennemsnit 2400 kr. for at få en kat igennem systemet. Dette er fra den træder ind af
døren og til den har fået nyt hjem - og til de 14 dages garanti er overstået. Så kommer der
godt nok 1000 kr. ind når katten bliver solgt - men men der er moms, skat, el, varme osv.
så der er ingen gevinst at hente der.
Når jeg så ser bort fra det økonomiske - ja så er det besværet værd! At se en kats
taknemmelige øjne når et tiltrængt måltid bliver serveret, at mærke den har fået varmen i
en dejlig katteseng - så er det hele besværet værd.
Sidste år havde vi mange flere katte inde omkring kattehjemmet men i år er der
simpelthen ikke penge eller hjælp nok på kattehjemmet til det!
Vi mangler medlemmer og vi mangler praktisk hjælp både med misserne og alt det andet
praktiske.
Jeg har heldigvis stor hjælp af Carina og Lise - to unge skolepiger som hjælper til om
aftenen når de har tid. Stor tak til dem. Bente fra foreningen gør en stor indsats her på
kattehjemmet, hun møder glad op tre gange om ugen og knokler for at der skal se pænt
ud og nusser/ kæler med alle misserne.
Lige pt. har jeg også hjælp fra Cónnie som er i arbejds praktik, samt Helene fra pmu i
Sindal. De to er her om dagen fra kl. 8.30 til middag og det er simpelthen så god en hjælp.
Og jeg må heller ikke glemme mine fotografer - Helle som er formand for foreningen samt
Pernille og Allan fra Svenstrup som også er vores plejefamilie for killinger.
Til slut vil jeg gerne invitere alle medlemmer til fødselsdagsfest søndag den 31. oktober
fra kl. 13 - 17. Uden jer var dette slet ikke muligt. Kattepensionen fylder som sagt 10 år
den 1. november og kattehjemmet 2 år den 1. november. Der vil blive serveret kagemand
og lagkage, boller med smør og kaffe så kom og hyg dig sammen med os herude på
Bæklund.
Med kærlig kattehilsen fra Jonna

2009 var et hårdt år, masser af katte inde omkring Bæklund. Vi fandt nye hjem til 125 katte, vi mistede desværre også 24 katte/killinger. Mange af de katte vi får ind er så dårlige, at selv intensiv pleje ikke kan redde dem. Vi forsøger dog altid for vores budskab er, at alle fortjener en chance.
Vi afholdt generalforsamling den 8 marts 2010 - desværre mødte der kun 3 medlemmer op. Vi mangler fortsat medlemmer til at hjælpe økonomisk for at  Kattehjemmet kan holdes åbent, så har du ikke fået meldt dig ind endnu har du stadigvæk chancen  Smiley til at hjælpe os med at redde de katte vi får ind.
Medlemstallet i dag er knap 300 og ikke alle har endnu betalt kontingent for 2010.

Formandens beretning
På den stiftende generalforsamling satte vi nogle mål, vi mente ville være realistiske for
foreningen. Nu er der gået et år siden sidste generalforsamling og atter tid til status.
Der har været nok at lave på Bæklund hele året og dette understøttes også af det antal katte der er bleven hjulpet.
Vi havde oprindeligt et mål der sagde vi ville hjælpe med tilskud til 50 katte om året ud fra hvad vi havde anslået det ville koste per kat. Det har dog vist sig at der er et større behov for videreformidling end først antaget, og igennem nogle gode aftaler og støtte fra dyrlæger er det lykkes at hjælpe over 120 katte det sidste år for det samme budget. Vi må dog også konstatere at Jonna også har måtte afviser mindst lige så mange..
Dette understøtter os kun i, endnu engang, om foreningen eksistens og at der virkelig er et stort behov for et velfungerende kattehjem i Vendsyssel.
Vi havde også et mål der sagde 100 medlemmer og status blev 300 medlemmer der
valgte at støtte op om foreningen og derved kattehjemmet. Det der i fremtiden bliver
udfordringen er at fastholde disse medlemmer. Dette vil vi gøre igennem oplysninger med foreningens arbejde bl.a. igennem nyhedsbreve og arrangementer hvor man kan se hvad der sker på Bæklund med foreningens hjælp.
Arrangementer i det forløbne år:
Kameradag: Fang din kat
Påskejagt
Julehygge
Fødselsdagsfest
Dyrenes dag
Disse arrangementer har kun kunne holdes fordi en masse frivillige har givet en stor hånd og uden dem kunne dette ikke lade sig gøre, det er dejligt at se at der stadig er nogle der har overskud og lyst til dette. Vi håber selvfølelig i 2010 at vi igen kan få stablet nogle arrangementer på benene igen og ad denne vej, gøre lidt reklame for foreningen kattehjemmets Bæklunds venner, for Kattehjemmet Bæklund og generelt at informere om de herreløse kattes situation.
Økonomi-gruppen arbejder stadig på højtryk med at søge fonde alle de steder det kan tænkes og i 2009 lykkedes det at få tilskud til nye udebure og tilskud til driften. Så dette arbejde fortsætter Økonomi-gruppen selvfølelig med i det nye år. Vi håber selvfølelig også at vi har fået vist at foreningen er meget seriøst ment og derfor vil blive taget seriøst på disse fronter.
Jeg vil gerne slutte med at sig tak til alle frivillige der har ydet en indsat det sidste år, stor som lille, uden jer kan dette ikke lade sig gøre. Tak. Formand Helle

Kommende aktiviteter:
Hver lørdag ml 10-12 på Bæklund - kaffe og the på kanden og mulighed for at se katte, snakke katte og melde sig ind i foreningen.

Vi er i gang med at planlægge en pinsefest - det skulle ha været i påsken men desværre ser vejret jo ikke så forårsagtigt ud endnu så vi kan satse på det.
Også en sommerfest på Bæklund er i støbeskeen - det bliver forhåbentligt med levende musik og helt sikkert en masse hygge!

Som støttemedlem modtager du nyhedsbrevet fra Kattehjemmet Bæklunds Venner 3 gange om året, med historie fra Bæklund og lidt om de katte vi har formidlet indtil nu.

Tak til alle jer som støtter os   Smiley
« Last Edit: 09.10.10 kl. 18:29:58 by Jonna »
Pages: [1]   Go Up

Pages: [1]   Go Down
  Print     Print